Sunday, December 7, 2014

AFF Suzuki 2014 Separuh Akhir: Malaysia vs Vietnam

Perlawanan Separuh Akhir pertama antara Malaysia dengan Vietnam dah pun berakhir dengan keputusan Malaysia tewas 1-2 di tangan Vietnam. Aku bukanlah nak bercakap sangat tentang perlawanan tu tapi aku cuma nak bercakap tentang insiden yang berlaku selepas itu.



Sedih aku tengok kejadian ni. Mana perginya adap sopan mereka ni? Kenapa emosi harus mendahului akal mereka?  Kalau nak kira sedih siapa yang tak sedih? Memang semua rakyat Malaysia mengharapkan kemenangan tetapi kalau dah ditakdirkan kita kalah nak buat macam mana. Terima je lah dengan hati terbuka. Yang nak pukul orang semua tu buat apa? Berubah ke keputusan kalau buat macam tu? Korang tak malu ke? Kalau korang tak malu, kami yang tak terlibat ni rasa malu. Malu sangat. Tolonglah berfikir dengan akal yang waras sebelum ambil apa-apa tindakan.
 
Bila kalah macam ni korang marah. Tapi masa menang dengan Singapura elok jer korang bahan Singapura kan. Keeper kat mana keeper kat mana? Tolonglah jadi lebih sensitive. Jangan fikir perasaan sendiri je. Bila menang korang melompat bagai nak rak, bahan orang bagai nak rak. Bila kalah korang tibia pulak penyokong yang menang tu.Jangan malukan Negara kita. Tolonglah.  

No comments:

Post a Comment